ガ島通信

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WOMMAの倫理規定(The"WOMMA Code")の行動指針(WOMMA Code of Conduct)日本語訳

アメリカの口コミ業界団体であるWOMMA(Word of Mouth Marketing Association)の『Word of Mouth Marketing Ethics Code of Conduct(The ”WOMMA Code”)』口コミマーケティング倫理規定の「基本理念(Fundamental Principles)」に続いて、「行動指針(WOMMA Code of Conduct)」を日本語化しました。

行動指針(WOMMA Code of Conduct)

口コミマーケティングの世界は常に発展途上で変化し続けており、この状況は必然的に、新しい行動指針を生み出していきます。この生きた行動指針は倫理規定に順じながらも、倫理規定を定期的にレビューし、必要に応じて更新する役割をも果たしています。
(WOMMA recognizes that the WOMM space is ever-evolving and changing and as such has created its Living Ethics Program whereby the Ethics Code is regularly and periodically reviews and updates the Ethics Code as appropriate.)


要約(Summary)

1. 消費者の保護と尊重を最優先する
(Consumer protection and respect are paramount)
2. 正直の"ROI":つながり(Relationship)、意見(Opinion)、アイデンティティ(Identity)の正直さを保つ
(The Honesty ROI: Honesty of Relationship, Opinion, and Identity)
3. 場のルールを尊重する
(We respect the rules of the venue)
4. 未成年者と接する際は責任を持って行う
(We manage relationships with minors responsibly)
5. 正直さにあふれたコミュニケーションを促進する
(We promote honest downstream communications)
6. プライバシーを守り、必ず許諾を行う。要請に応じて連絡手段を提供する
(We protect privacy and permissionvement in a campaign when asked by consumers or the media. We will provide contact information upon request.)


目的(Purpose)

WOMMAのメンバーはこの規定が健全な業界発展の基盤であると確信しています。
口コミマーケティングが存続し成功するためには、オープンで正直なコミュニケーションを行う消費者の権利を保護し、信頼を獲得する必要があります。
(WOMMA members believe this Code is a foundation for an ethical, prosperous industry. To survive and succeed, word of mouth marketing must earn the trust of consumers by protecting their right to open, honest communication.)

口コミマーケティング行動倫理規定は、口コミキャンペーンの企画や実行上のガイドラインを制定します。
ガイドラインの目的は、良い事例と悪い事例を分け、基準となるルールの明確化を手助けすることです。ガイドラインは、倫理的な境界線や正しいやり方についてマーケターが理解するためのツールです。但し、顧客満足のプロセスから自然に発生する口コミについては、ここでは扱いません。なぜならそれは根源的な誠実さから生まれる(扱うまでもない)事象だからです。
(The WOMMA Code establishes guidelines when planning and executing word of mouth marketing campaigns. Its purpose is to help define best practices, unacceptable practices, and baseline rules of the road. It is a tool for ethical marketers to understand where the lines are drawn and how to do the right thing. Word of mouth that occurs naturally through the process of serving and satisfying customers isn't addressed here, because it is fundamentally genuine. )

進化し続けることが倫理規定の本質です。
口コミマーケティングの環境は急速な変化の只中にあり、ルールは不明確で、正しい手法の定義もまだ完成していません。行動倫理プロジェクト、年次レビューを通じ、倫理規定の見直しと修正を継続します。
(This is a work in progress. The word of mouth marketing environment is changing rapidly, the rules are unclear, and ethical practices are still being defined. We will continue to review and revise the WOMMA Code as the practice of word of mouth marketing evolves through our Living Ethics Project and annual review of this Ethics Code. )

本規定はWOMMA会員が順守を採択するもので、組織における基本的な会員資格です。
全てのマーケターに順守と採択を促していきます。
(This is a code that WOMMA members choose to adhere by and its adoption is a basic tenant of membership in the organization. We encourage all marketers to do the same.)
訳(Ver.1.0): by 渡邊明生 & 藤代裕之

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